Adcrowd specialist

Hoe zou het zijn om een advertentie aan verloren bezoekers te tonen? Bezoekers die jouw website in het verleden bezocht hebben zonder een transactie aan te gaan. Het zou de ex-bezoeker uitnodigen om terug te keren en alsnog een transactie aan te gaan. Het goede nieuws is: deze vorm van adverteren bestaat al een tijdje en wordt retargeting genoemd. Advertentie Assistent werkt samen met AdCrowd om jouw verloren bezoekers opnieuw te bereiken. Heb je geen idee hoe je van retargeting kunt profiteren? Geen zorgen, wij begeleiden je door het proces.

Adcrowd, hoe werkt het precies?

In samenwerking met Adcrowd maken we retargeting mogelijk. Via het netwerk van Adcrowd bereiken we de verloren bezoekers. Dit netwerk bestaat uit Facebook en partnerwebsites die door ex-bezoekers bezocht worden. Volgens AdCrowd verlaat maar liefst 98% van de mensen een website zonder een conversie. Met retargeting krijg je een tweede kans om deze verloren bezoekers klant te laten worden.

Waarom voor retargeting kiezen?

Retargeting is met name geschikt voor ondernemers die producten verkopen, diensten aanbieden of leads willen realiseren. Zoals je weet zijn er talloze adverteermogelijkheden om meer conversies te realiseren. Maar waarom zou je dan voor retargeting via AdCrowd kiezen?

  1. Hoge relevantie doelgroep: adverteren via AdCrowd is doelgericht om twee redenen. Ten eerste bereik je ex-bezoekers die geïnteresseerd zijn in jouw producten, anders zouden ze jouw website niet bezocht hebben. Ten tweede zetten we doelgroepsegmentatie in om nog gerichter te adverteren.
  2. Return on Investment (ROI): voor iedere euro die je in Adcrowd steekt, weet je wat je terug krijgt. De ROI bij retargeting campagnes zijn doorgaans hoog door de hoge relevantie van de doelgroep.
  3. Dynamische advertenties: het gemak van dynamische advertenties is dat de content van de advertentie automatisch ingevuld wordt. Zo adverteren we met producten die ex-bezoekers eerder bekeken hebben. Dit maakt het mogelijk om nog gerichter te adverteren.
  4. Duidelijke tarieven: het is mogelijk om een dagbudget in te stellen. Zo geef je nooit teveel uit en kom je niet voor verrassingen te staan.

Hoe onze specialisten voor jou aan het werk gaan

Adverteerders willen het maximale uit hun advertenties halen. Dat begrijpen wij bij Advertentie Assistent maar al te goed. Onze werkwijze bestaat uit duidelijke stappen waarmee we één ding voor ogen hebben. En dat is het realiseren van meer conversies in de vorm van transacties of leads. Hoe gaan wij precies te werk?

1. Doelstellingen formuleren

Samen met jou stellen we meetbare doelstellingen die richting geven aan de retargeting campagne.

2. Doelgroep segmenteren

Bij het opstellen van een retargeting campagne vormt het gedrag van de ex-bezoeker de basis voor doelgroepsegmentatie. Informatie zoals de duur van het bezoek en welke producten er toegevoegd zijn aan de winkelmand vertellen ons meer over het gedrag.

3. Strategie uitwerken

Per doelgroep stellen we een strategie op waarin we aandacht geven aan de duur en intensiteit van de campagne en de content in de advertenties. Een campagne voor iemand die meerdere producten aan zijn winkelmand heeft toegevoegd zal bijvoorbeeld intensiever zijn dan voor iemand die alleen de homepagina bezocht heeft.

4. Advertenties instellen

Op basis van de uitgewerkte strategie per doelgroep geven we invulling aan de advertenties. Dit kan een eigen banner zijn of een dynamische advertentie waarbij de content van de advertentie automatisch ingevuld wordt met producten die de ex-bezoeker op jouw website bekeken heeft.

Gaan we van start?

Ben je overtuigd geraakt van Adcrowd en onze werkwijze? Het inhuren van een AdCrowd specialist bespaart je veel tijd, geld en kopzorgen. Jouw AdCrowd avontuur begint hier

Schuiven naar boven