Banner ontwerper

Een banner is een visuele reclame-uiting waarmee geadverteerd wordt op websites, nieuwsbrieven en sociale netwerken. De banner verwijst vaak naar een webpagina waar een product of dienst wordt verkocht. Om de kansen binnen display advertising volledig te benutten is het belangrijk dat het ontwerp aansluit bij de wensen van de doelgroep. Wat is display marketing precies en waar moet een goede banner aan voldoen?

Wat is display advertising?

Bij display advertising adverteer je met een banner of video op websites en sociale netwerken die door jouw doelgroep gebruikt worden. Met de juiste combinatie van kleur, tekst, afbeeldingen en animaties proberen we de bezoekers te verleiden op de banner te klikken. Dit wordt makkelijker wanneer de banner op het juiste mensen getoond wordt. Daarom is het erg belangrijk dat je weet wie je doelgroep is en welke website ze bezoeken. Visuele advertenties worden gebruikt om de verkoop van producten of diensten te stimuleren of om de naamsbekendheid te vergroten.

AdWords, Adcrowd, Facebook en Instagram zijn bekende aanbieders van display advertising. Bij Facebook en Instagram word je banner geplaatst in de tijdlijn van de gebruikers. Via AdWord en adcrowd is de banner te zien op partnerwebsites waarmee samengewerkt wordt.

Hoe maak ik een banner aan?

Bij display advertising kun je vaak uit verschillende opties kiezen. Zo is het mogelijk om een banner automatisch aan te laten maken of om er zelf een up te loaden. De onderstaande opties worden bij Google aangeboden:

  1. Automatische optie: op basis van de titel, omschrijving en logo die je invult wordt er automatisch een banner aangemaakt. Deze banners zien er vaak simpel uit en kunnen niet aangepast worden.
  2. Dynamische advertenties: dit geldt met name voor retargeting advertenties. Bij retargeting wordt een banner getoond aan bezoekers uit het verleden. De banner wordt automatisch ingevuld afhankelijk van wat de bezoeker op je website bekeken heeft.
  3. Eigen banner ontwerpen en uploaden: bij deze optie dien je zelf een logo in. Laat je hierin telkens dezelfde logo, slogan en kleuren terugkomen dan zorgt dit voor herkenbaarheid.

Het nadeel van een automatisch gegenereerde banner is dat de opmaak voor iedere adverteerder hetzelfde is. De dynamische advertenties zijn alleen inzetbaar voor retargeting doeleinden.

Wil je je onderscheiden van de rest dan kies je voor een eigen banner. Op het internet vind je diverse programma’s waarmee je een eigen banner kunt ontwerpen. Echter zijn de mogelijkheden van deze programma’s beperkt waardoor de banner er vaak niet zo professioneel uit ziet als dat je zou willen.

Hoe onze banner ontwerpers jou helpen

Een bezoeker bepaalt zelf of hij op de banner klikt of niet. De banner moet de bezoeker er daarom van overtuigen dat zijn behoefte vervuld worden door op de banner te klikken. Dit doen onze ontwerpers door pakkende zinnen te bedenken en op creatieve wijze te spelen met woorden, afbeeldingen en verschillende kleuren.

Daarbij houdt onze ontwerper rekening met de huidige huisstijl van je bedrijf of website en met welke taal jij je doelgroep wilt aanspreken. Dit zorgt voor herkenbaarheid onder je doelgroep.

Onze ontwerpers helpen je graag met het ontwerpen van een professionele banner met een duidelijke boodschap. Waarom kies je voor ons?

  • Op maat gemaakte banner: een ontwerp waarin de huisstijl van je bedrijf verwerkt is en die aansluit bij jou doelstellingen.
  • Duidelijk boodschap: zo weten de bezoekers in één oogopslag waar de banner over gaat en overtuigd worden om erop te klikken.
  • Compatibel met alle apparaten: onze banners worden juist weergeven op alle mobiele apparaten zoals smartphones, tablets en smartwatches.
  • Professionele logo snel beschikbaar: Je banner is binnen 2 – 3 werkdagen gerealiseerd.

Samenwerken?

Bereik je doelgroep op een pakkende wijze en behaal meer resultaat door onze creatieve banner ontwerpers in te huren. Neem hier contact met ons op.

Schuiven naar boven