Diensten

Google AdWords, adverteren op Facebook of deelnemen aan een affiliate programma. Welke vorm van adverteren levert de beste resultaten op? Het antwoord op deze vraag hangt af van welke mensen je wilt bereiken, welke doelstellingen je nastreeft en hoeveel geld je maximaal wilt uitgeven aan de advertentiecampagne. Heb je ondersteuning nodig voor het plannen en/of de uitvoering van een advertentiecampagnes? Maak dan gebruik van onze in-house specialisten met expertise op het gebied van Google AdWords, Admarkt, sociale media kanalen zoals Facebook, affiliate netwerken en retargeting via Adcrowd.

Adverteren in de zoekmachine

Google AdWords en Bing ads. zijn de grootste spelers op het gebied van zoekmachine marketing. Het voordeel van adverteren via zoekmachines is dat gebruikers heel gericht op zoek zijn naar informatie of producten waar ze geïnteresseerd in zijn. Op basis van zoektermen worden de behoeften kenbaar gemaakt aan Google. Gebruikers van de zoekmachine weten vaak al waar ze naar op zoek zijn wat deze vorm van adverteren erg geschikt maakt voor advertentiecampagnes met een call-to-action. Het verkopen van producten in de webwinkel en het achterlaten van een telefoonnummer zijn duidelijke voorbeelden van call-to-actions.

Sta direct bovenaan in de zoekresultaten

Met adverteren in de zoekmachine bespaar je tijd en mogelijk ook geld. Het duurt vaak een lange tijd voordat je op natuurlijke wijze (zonder te betalen aan Google) bovenaan de zoekresultaten komt te staan. Er zullen heel wat uren in SEO gestoken moeten worden, zeker wanneer de concurrentie in Google groot is. Met AdWords sta je met jouw advertentie direct bovenaan. Zo kun je direct beginnen met geld verdienen of verschillende landingspagina’s uitproberen voordat je tijd en geld in SEO steekt. Vanuit de advertentie wordt altijd naar een URL verwezen, deze URL noemen we een landingspagina.

De juist zoekwoorden vinden en de inrichting van de landingspagina

De kunst is om op de juiste zoekwoorden te adverteren en de behoeften van de bezoeker tegemoet te komen op de landingspagina. Onze specialisten kunnen je hiermee helpen. Hoe we dat aanpakken? Dat lees je hier.

Google en/of Bing?

Niemand hoeft de statistieken raad te plegen om te weten dat Google de grootste zoekmachine ter wereld is. Maar dit betekent niet dat Google altijd de beste adverteer optie is. De zoekmachine van Microsoft Bing heeft een marktaandeel van 3,2% wereldwijd en doet er alles om een inhaalslag op Google te realiseren. 

AdMarkt: adverteren op Marktplaats

Marktplaats ontvangt maandelijks 7,3 miljoen unieke bezoekers. Net als Google heeft Marktplaats een zoekbalk waarin behoeften kenbaar gemaakt worden aan de hand van zoektermen. Er wordt zowel gezocht naar nieuwe als tweedehandse producten en/of diensten. Adverteren via Marktplaats.nl is voordeliger in vergelijking met Google AdWords. We denken dat dit komt doordat de concurrentie van adverteerders op Marktplaats lager ligt.

Zeer geschikt voor de verkoop van laagdrempelige producten

Deze vorm van adverteren is met name geschikt voor webwinkels, aangezien gebruikers van Marktplaats met een hoge koopintentie op zoek gaan naar producten waar ze geïnteresseerd in zijn. Laagdrempelige artikelen met een niet al te hoge prijs werken vaak het best, aangezien bezoekers op Marktplaats vaak op zoek zijn naar tweedehandse producten om goedkoper uit te zijn.

Adverteren op Marktplaats kan direct conversie opleveren. Benieuwd hoe adverteren op Marktplaats voor jouw webwinkel van toegevoegde waarde kan zijn? Lees het hier.

Adverteren op sociale media kanalen

De kans is groot dat je gebruikt maakt van Facebook. Kan je je herinneren wat je allemaal moest invullen toen je je aanmeldde? Waarschijnlijk niet! Facebook en andere sociale kanalen beschikken over veel informatie van haar gebruikers zoals de leeftijd, het geslacht, demografie, voorkeur voor muziek en waar de interesses liggen. Wie profiteert hier van? De adverteerder. Met al deze informatie kun jij als adverteerder jouw doelgroep heel specifiek definiëren. Als je alles goed instelt, bereik je een relevante doelgroep.

Een relevante doelgroep bereiken

Hoe relevanter de ontvanger, hoe makkelijker het wordt om iets te verkopen. Of om de ontvanger op een link te laten klikken. Of laat het een like aan je Facebookpagina zijn. Wat je doel ook mag zijn, de relevantie tussen de advertentie en de ontvanger ligt met sociale media ads hoog. Maar succes hangt van meerdere factoren af zoals de inrichting van je advertentie, je doelgroep, de producten die je verkoopt en jouw budget.

Facebook, Instagram & LinkedIn

Laat ons je helpen met het inrichten, uitvoeren en monitoren van jouw sociale media advertenties? De expertise van onze specialisten ligt bij Facebook, Instagram en LinkedIn advertenties: de meeste gebruikte sociale media kanalen.

Adverteren op affiliate netwerken

Bij affiliate marketing heb je te maken met drie partijen namelijk de adverteerder, de publisher en het affiliate programma. De publisher helpt jou met het promoten van je producten of diensten via onder andere een website, een social media account met veel volgers of via een nieuwsbrief. Het affiliate programma is de tussenpersoon en regelt dingen zoals het toekennen van de commissie en de uitbetaling ervan.

Veilige manier van adverteren

Bij affiliate marketing betaal je alleen wanneer er iets verkocht wordt of het realiseren van een lead. Dit is veilig, want je betaalt alleen wanneer er iets verdient wordt of de kans aanwezig is dat je wat gaat verdienen (lead). Een andere reden waarom affiliate marketing een veilige manier van adverteren is omdat je zelf bepaalt welke publishers jouw website mogen promoten en met welk promotiemateriaal. Zo wordt je merk of website uitgedragen door publishers die bij jouw merk passen. Lijkt deze veilige vorm van adverteren je wat? Ontdek dan hier of het voor jou de juiste vorm van adverteren is.

Retargeting via Adcrowd

Met Adcrowd advertenties bereik je bezoekers die jouw website verlaten hebben zonder aan transactie aan te gaan. Nadat ze jouw website verlaten hebben, krijgen ze op andere websites een advertentie van jouw te zien. De bezoeker wordt verleidt om terug te keren naar jouw website en alsnog het bestellingsproces af te ronden.

Dynamische advertenties

Bij AdCrowd is de inzet van dynamische advertenties een veel gekozen optie. De invulling van de advertentie sluit aan bij de content die de bezoeker eerder op je website bekeken heeft. Stel de bezoeker heeft verschillende producten bekeken, dan zijn deze producten onderdeel van de advertentie. Het doel van dynamische advertenties is om een relevant advertentie te laten zien die aansluit bij de behoeften van de ontvanger. Kan de verkoop in jouw webwinkel wel een boost gebruiken? Lees dan eerst meer informatie over retargeting Adcrowd.

Mobiel adverteren

Maar liefst 60% van de zoekopdrachten vind plaats op mobiele apparaten. Door aparte advertenties aan te maken voor de smartphone, tablet en wearable speel je in op hun behoeften van mobiele gebruikers, die vaak onderweg zijn. Zo kun je ze helpen door een routebeschrijving aan je mobiele advertentie toe te voegen of een bel-nu button. Wij zijn er van overtuigd dat je de boot mis slaat wanneer je advertenties niet geoptimaliseerd zijn voor mobiele gebruikers. Hoe de optimalisatie van mobiele advertenties werkt, lees je hier.

Schuiven naar boven