tablet

Online adverteren in 2018, wat gaat er veranderen?

In de dynamische reclamewereld volgen de veranderingen elkaar snel op. Dit zal in het jaar 2018 niet veel anders zijn. Zo is de verwachting dat bedrijven meer geld gaan uitgeven aan online adverteren en dat het aantal mobiele advertentie toeneemt. Lees verder en ontdek waar je het komende jaar allemaal op moet letten als adverteerder.

1. Focus op locatie marketing

Een derde van alle mobiele zoekopdrachten in Google zijn gerelateerd aan de locatie. Iemand die onderweg is zoekt bijvoorbeeld naar de dichtstbijzijnde koffieshop in de buurt. Via Google en andere advertentieruimte-aanbieders is het mogelijk om je doelgroep te targeten op basis van locatie. Zo wordt de advertentie alleen getoond aan mensen die zich in een bepaald land, stad, dorp of buurt bevinden.

2. Goed presterende advertenties worden beloond

Het aantal concurrenten neemt toe. Steeds meer ondernemers beginnen de voordelen in te zien en starten met adverteren op Google, sociale netwerken en YouTube. Door de toenemende vraag wordt online adverteren duurder. Google en andere advertentieruimte-aanbieders belonen goed presterende advertenties met lagere klikprijzen. In het komende jaar gaat de content van je advertenties en landingspagina een nog grotere rol spelen. Richt je daarom op de kwaliteit van je advertenties en landingspagina’s en voer verbeteringen door waar nodig. Hoe relevanter de advertentie en webpagina, hoe meer je uit online adverteren haalt.

3. Aantal voice zoekopdrachten neemt toe

De verwachting is dat 50% van alle zoekopdrachten in 2020 worden ingesproken. Kijk goed naar de ingesproken zoektermen en richt op basis hiervan speciale advertenties in. Begin dit jaar en je bent de concurrentie voor!

4. Focus op visuele advertenties

Het aantal foto en video gebaseerde advertenties neemt toe. Uit dit artikel blijkt dat informatie uit een foto of een video makkelijker te verwerken is. Ook ligt het aantal interacties bij foto en video advertenties hoger dan bij tekstadvertenties. Nog een goede reden om met visuele advertenties te beginnen: video adverteren is op dit moment voordeliger dan adverteren in de zoekmachine.

5. Gepersonaliseerde advertenties

De stappen binnen het het aankoopproces spelen een belangrijke rol bij doelgroep targeting en dit zal in 2018 alleen maar toenemen. Ten eerste is het belangrijk dat je het aankoopproces van je doelgroep in kaart brengt en begrijpt. Gebruik meerdere advertentiekanalen en maak voor elke stap in het aankoopproces een advertentie aan. Door gewenste informatie op het juiste moment te laten zien ga je nog nog effectiever adverteren.

De conclusie: er gaat veel veranderen! Ons marketingbureau blijft altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Wij helpen klanten met online adverteren en zorgen ervoor dat advertenties aan de normen van deze tijd voldoen. Neem hier contact met ons op voor de mogelijkheden.

Schuiven naar boven