Social Media specialist

Maarliefst 14,1 miljoen Nederlanders maken gebruik van het internet waarvan 9,5 een geregistreerd account hebben bij Facebook. Dit is ruim 67% van alle internetgebruikers. Het bereik via Facebook en andere sociale platformen is dus noemenswaardig. Maar willen we iedereen bereiken met onze advertentie? Waarschijnlijk niet.

De kracht van adverteren via sociale media is doelgroep targeting. Facebook, Instagram en LinkedIn verzamelen veel informatie van haar gebruikers dat gebruikt wordt voor gericht adverteren. Klinkt goed, maar hoe start je precies een sociale media campagne? En welke sociale media kanalen zijn voor het bereiken van mijn doelgroep interessant? Tijd voor Social media ads.

Wat is social media advertising?

Sociale media advertising is het kopen van advertentieruimte op sociale media zoals Facebook, Instagram, Linked-In. De gebruikers van deze platformen verschillen van elkaar. LinkedIn richt zich op het bedrijfsleven, terwijl het publiek van Facebook een stuk algemener is. Elk social media verzamelt informatie van haar gebruikers zoals demografie, interesses en studieachtergrond. Zoals eerder gezegd: de kracht van adverteren via sociale media is doelgroep targeting.

Het doel om met sociale media advertising te beginnen kan variëren van het realiseren van websitebezoekers, likes op een Facebookpagina, de verkoop van producten en/of het verhogen van de naamsbekendheid binnen de doelgroep.

Adverteren op sociale media is geen slecht idee!

  1. Gericht doelgroep bereiken. Zoals eerder gezegd verzamelen Facebook, LinkedIn en Instagram ontzettend veel data van haar gebruikers. Met deze data bepalen wij heel gericht wie de advertentie te zien krijgt.
  2. Real-time performance. 24/7 heb je inzicht in de resultaten van een advertentie. Op basis van deze informatie voeren wij verbeteren door. We doen er alles aan om doelstellingen te bereiken!
  3. Return of investment (ROI). De ROI is altijd bekend. Je weet precies hoeveel advertentiekosten je per bezoeker, verkoop of lead kwijt bent. Onze specialisten helpen je met de berekening.

Benieuwd met welke sociale media kanalen zij een samenwerking hebben?

Facebook

Maarliefst  67% van alle internetgebruikers in Nederland kan via Facebook bereikt worden. Hier vind je het brede publiek, van jong tot oud. Je kunt ervoor kiezen om te adverteren met één of meerdere afbeelding(en) of video(‘s). Ook een advertentie met diavoorstelling of een canvasadvertentie is mogelijk. Verkoop je producten? Dan is het een optie om de verkoop van producten via Facebook te laten verlopen. Je klanten hoeven de website dan niet te verlaten.

Bij Facebook ads betaal je per 1.000 vertoningen (CPM) of per klik. De gemiddelde prijs die adverteerders per klik betaalde lag in 2016 op € 0,29.

Bij doelgroep targeting kijken onze specialisten naar de volgende elementen

  • Demografisch: educatie, ethic achtergrond, leeftijd, relaties en werk.
  • Interesses: iedere gebruiker volgt meerdere Facebook pagina’s. Zo volg je misschien de Facebookpagina van de plaatselijke visvereniging. De interesses van gebruikers zijn onverdeeld in business, entertainment, familie en relaties, fitness en wellness, eten en drinken, hobby’s, shoppen, kleding, sport en outdoor.
  • Gedrag: filteren op basis van welke concerten of evenementen je doelgroep bezoekt.

Instagram

Het is je vast niet ontgaan dat Facebook in 2002 Instagram overnam. Bij Instagram bestaan de gebruikers voor 59% uit jongeren tussen de 18 en 29 jaar. Ongeveer 2,1 miljoen Nederlanders beschikken over een Instagram account. Je adverteert op Instagram met een foto, video of een foto carrousel. Net als bij Facebook betaal je per 1.000 vertoningen (CPM) of per klik.

Instagram staat vol met indrukwekkende foto’s en videos van zowel personen als bedrijven. Het creëren van foto’s en video’s met een pakkende caption is iets waar onze specialisten extra veel tijd voor vrij maken. Vind je het lastig om goede content te creëren? Trek dan bij onze sociale media specialisten aan de bel! 

LinkedIn

Richt je je op de zakelijke markt? Wil je graag met potentiële klanten in contact komen of ben je op zoek naar nieuwe arbeidskrachten? Dan is LinkedIn voor jou het juiste platform om te adverteren. LinkedIn heeft de 6 miljoen gebruikers in Nederland al gepasseerd. Ongeveer 41% van alle Nederlandse internetgebruikers kan via LinkedIn bereikt worden. De minimale dagbesteden op Linkedin is 10 euro.

De doelgroep targeting richt zich op herkomst, gesproken talen, educatie, werkervaring en werkveld. Benieuwd of LinkedIn voor jou de juiste plek is om adverteerruimte te kopen? Onze sociale media specialist kan jou hier antwoord op geven

Schuiven naar boven